העצרת למען החטופים והלוויית המשגיח | חדשות אנ"ש

חדשות אנ"ש No Comments on העצרת למען החטופים והלוויית המשגיח | חדשות אנ"ש

נתי קאליש בתוכנית השבועית 'חדשות אנ"ש' עם כל מה שקרה השבוע בקהילות וחצרות הקודש: פרויקטור הילולת הבא סאלי על ההכנות הסופיות, יוזם המכתב המיוחד שלא לאכול בשר ולשתות יין בשני וחמישי עקב המצב, המלחין שהיה מהראשונים להשתתף במגבית של ויז'ניץ, ואיך חסידי לעלוב יגיעו לציון מהר"ד מלעלוב בפולין כשאין כמעט טיסות?

צילום: שימוש לפי סעיף 27 א'
9:16
30.04.24
בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on ח"כ צבי סוכות מאיים: נפרק את הממשלה

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרבנים הראשיים לישראל, מרן הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, יצאו בקריאה מיוחדת לקיים תפילה על המצב בכותל המערבי, אליה הצטרפו דייני ישראל, וגדולי הרבנים מכל העדות והחוגים. בני משפחות החטופים הצטרפו ליוזמה של התפילה בכותל המערבי, וביקשו מהציבור להגיע לתפילה. הם ביקרו בבתי גדולי ישראל, שקראו לציבור להגיע, כך זה נשמע בבית, הרבה הראשי של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר. המשפחות ביקרו גם בביתו של הגאון הצדיק הרב שלום ארוש.

מרן הגאון רבי דב לנדו, קרא לכל בית ישראל בכל מקומות מושבותיהם, ולילדים בתלמודי התורה, להתכנס בערב ראש חודש ולומר תהילים ותפילת יום כיפור קטן. בישיבת סלבודקא התכנסו לאמירת תהילים, יחד עם מרן ראש הישיבה הגאון רבי דב לנדו. השבוע עלו למעונו, האדמו"ר מנדבורנה אלעד, וראשי ישיבות חשובות, ומרן שליט"א דיבר עימם בכאב על המצב הקשה ועל חובת ההתחזקות בתורה ובתפילה. ראש ישיבת אורחות תורה, רבי ברוך דב דיסקין, שוחח עמו בדברי תורה.

בשיעור מיוחד לרופאים שמסר מרן הגאון רבי יצחק זילברשטיין, בבית החולים 'מעייני הישועה' הגיע יונתן גולדברג, אביו של הירש המוחזק בשבי החמאס בעזה, להתברך ולהתחזק. הרב זילברשטיין הפסיק מיד את שיעורו, ואמר: "כולנו ערבים איש לאחיו, ואב שבנו נמצא בעזה, צריכים מיד על המקום להתפלל לישועתו". בשבת דיבר הרב זילברשטיין לפני ברכת החודש ואמר שהמחסור בגשמים השנה, בגלל שאין אנחנו מקדישים תשומת-לב מספקת לעניין הנסים העצומים שהשם יתברך עושה אתנו כאן בארץ ישראל, שיש כך הרבה טילים, כמעט בלי נפגעים, וממילא גם אין אנחנו מודים לו על כך.

אביו של החטוף יוסף חיים אוחנה פגש השבוע את הגאון רבי עמרם אוחיון רבה של אופקים, וסיפר לו על בנו החטוף.

בשבוע שעבר הלך לעולמו רבי מתיתיהו סלומון, משגיח דישיבת לייקווד. מסע הלוויה התקיים בארצות הברית, שם הספידו הגאון רבי אברהם גורביץ', ראש ישיבת גייטסעד, שם שימש כמשגיח שנים רבות. משם ארונו הובא לישראל, ומסע הלוויה החל מישיבת מיר, כאשר המונים גדשו את הרחובות הסמוכים. מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א, הגיע לשאת דברי הספד על ידידו המשגיח. מרן הגרמ"צ ברגמן הגיע להלוויה חרף חולשתו, ונשא דברי הספד ואמר: "בזמן הזה נבקש מהנפטר הגדול שיהיה שליח ציבור בשמים עבור כלל ישראל לפני בורא העולם". הג"ר חיים עוזר גורביץ שליט"א ראש הקיבוץ דישיבת גייטסהעד הספידו בהלוייה, והוא נטמן בהר המנוחות.

ביום שישי חל יום ההילולא של האדמו"ר הזקן רבי שניאור זלמן מלאדי. מאות אנשים עלו לציונו בהאדיטש שבאוקראינה, ושרו על ציונו את הניגון ד' בבות.

אמש הגיע מרן האדמו"ר מבויאן להלוויתו של הלוחם דוד שוורץ השם יקום דמו, שנפל בקרבות ברצועת עזה. דוד היה מקושר לחצר הקודש בויאן, והיה משתתף בטישים ואירועים של החסידות. חברו ארהלה הולס, שוחח אמש עם אבי מימרן וסיפר על הלוחם החסידי שהיה חברו הקרוב.

ביום ראשון התקיימה בבני ברק הלוויה של רבי אברהם יהושע העשיל שפירא ז"ל מגדולי העסקנים בארצות הברית, בנו של האדמו"ר מנאראל, שנפטר בשבת באופן פתאומי. הרבי הספיד את בנו בבכי.

הקהילה היהודית בארגנטינה, נפרדה אתמול בכאב, ממנהלת בית ספר חב"ד, סופיה עג'מי (ז"ל), שנפצעה קשה מאוד בשבוע שעבר בעת שרכבה התהפך. היא הייתה מאושפזת במצב קשה, ואתמול הלכה לעולמה. רבים ליוו אותה למנוחות.

במוצאי השבת רבים ליוו למנוחות בירושלים, את הרב מאיר וינר ז"ל מחסידי קרלין, מקים ומייסד ארגון 'ידידים' שהלך לעולמו בגיל צעיר.

היום חל יום ההילולא השמונה עשרה של המקובל הצדיק הרב יצחק כדורי. בישיבת המקובלים נחלת יצחק נערכה אמש סעודת ההילולא המרכזית, בה נשא דברים המקובל רבי יעקב עדס, והשתתף סגן שר החקלאות משה אבוטבול.

וכעת לנעשה בחצרות הקודש, בחצר הקודש ויז'ניץ, נערך השבוע כינוס נדיר ודרמטי. בשבת קודש הכריז האדמו"ר לחסידיו שיש לו משהו מיוחד לומר להם, והוא קורא לכנס את כל החסידים ביום שלישי בבית המדרש הגדול בבני ברק, ולהעברי את הכינוס בשידור חי לכל קהילות ויז'ניץ בעולם. מתח רב שרר בקרב החסידים במשך שלושה ימים, כאשר כולם היו דרוכים לרגע בו יגלה הרבי את סודו לציבור. ביום שלישי התכנסו אלפי החסידים בהיכל בית המדרש בבני ברק, והרבי פתח את הכינוס בדברי התעוררות על המצב הקשה בו שרוי עם ישראל, והרבה לדבר על החובה להרבות באהבת ישראל בעת הזו, ולהתפלל ולבטוח בהשם. באמצע, הרבי החל לומר פרקי תהילים בנוסח הימים הנוראים, כאשר חיל ורעדה אחזו בציבור. לאחר מכן שפך הרבי את ליבו בפני החסידים על המצב הכלכלי הקשה של בית המדרש, וביקש מכל חסיד בארץ שיתרום ארבעת אלפים שקלים, ומכל חסיד בחוץ לארץ שיתרום אלפיים דולר. עם סיום דבריו החלו הזריזים להעביר את תרומותיהם לידי הרבי, ובמשך כשעה עברו המוני חסידים להעביר את תרומתם במקום.

שעות לפני הכינוס הדרמטי, אחד מנגידי ויז'ניץ, שבנה את הישיבה בבני ברק, רבי נפתלי טסלר משיקאגו, הלך לעולמו, ארונו יגיע היום והלווייתו תצא מרחבת הישבה, לעבר ביה"ח ויזניץ בב"ב, שם ייטמן.

מחזה נדיר ובלתי שגרתי נצפה בנתניה, כאשר, מרן האדמו"ר מצאנז, שהלך ברחוב לצורך בריאותו, נפגש לפתע עם המקובל הגאון רבי יעקב עדס. שני הצדיקים נכנסו לבית מדרש סמוך, והחלו לפלפל בדברי תורה.

המוני חסידי גור השתתפו ביום ראשון בשמחת האירוסין לנכדו של האדמו"ר מגור בן לבנו הרה"צ רבי ישראל מנחם אלתר, שהתקיימה בבית המדרש הגדול בירושלים.

בישיבה הגדולה של תולדות אהרן באלעד, התקיים מעמד סיום כמה מסכתות, בהשתתפות האדמו"ר. 200 בחורים נבחנו על המסכתות, וקיבלו פרסים יקרי ערך. האדמו"ר, ששוהה מידי שנה בימי השובבים בעיר טבריה, השתתף השבוע בברית לאחד מחסידיו בעיר.

ונסיים עם בשורה טובה, בישיבת קול יעקב קיבלו השבוע את הבשורה המשמחת, על שיפור במצבו של ראש הישיבה הגאון הגדול רבי יהודה עדס, שהתעורר מההרדמה. רופאיו מסרו שהם חשים שהתפילות על הרב הועילו, ומצבו משתפר. בני ביתו של הרב מסרו לתכנית כי הם מקווים שהרב ישוחרר לשיקום כבר בשבוע הבא, ומבקשים מהציבור להמשיך ולהתפלל על הרב יהודה בן חיה אסתר שישוב לאיתנו הראשון.



0 תגובות